.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Monday, December 28, 2015

Tajuk 819 - 3 tips utk "up" kan tajuk anda.

1. Bina acronym sendiri

Ambil tajuk dgn konteks yang lebih luas tapi FOCUSkn dgn bina acronym sendiri.

Contohnya kajian multimedia dalam pengajaran sains. Fokuskn kajian dgn mcipta acronim anda sendiri seperti “Animated pedagogical agents (PGA) to facilitate learning in SCIENCE” adalah tajuk yang lebih releven, frontier of knowledge, dalam konteks pedagogy dan ada fokus (not superficial or trivial) yang khusus terhadap PGA dan signifikan to a larger problem – multimedia !! Nanti adalah yg akn cuba PGA anda utk subjek lain pula.


Aku dah ada akronim aku sendiri dan 3 antaranya adalah CAnI (computer-animated Instruction), OCRA (Organic Chem Reaction App) dan SEA (simple explicit animation) - semua won gold medal. 

2. Researchable and can be extended or connected to the theoretical and practical implication – application aku SEA dan CAnI misalnya boleh apply terus dalam kelas bro !! 

3. Extent and build the new area for future research….. macam prototype, develop model. Research begini mudah juga utk di publish. 

Maybe sebab itu 3 artikel aku masuk sbg chapter in book bagi 3 international publication termasuk Springer.

Aku bukan penyelidik yg tegar atau hebat... artikel akupun sikit jer..... sikit tapi novel dan signifikan...

OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...