.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Tuesday, July 7, 2015

Tajuk 755: Post khusus kpd PG yg baru 1st Semester

Inilah kata-kata yang patut keluar dari mulut anda selepas 21 hari (3 minggu) anda menjadi calon PhD / Master ... yg masih di 1st Semester...



“Terima kasih Prof dan ini pertemuan kedua saya dgn Prof… saya datang utk meminta pandangan tentang kajian yang saya cadang nak jalankan. Kajian yang saya cadang utk lakukan adalah berkaitan dengan tajuk A kerana berdasarkan pembacaan terkini saya dalam beberapa journal high impact iaitu B, D, D dan E terdapat keperluan untuk revised semula model ABC kerana perkembangan IT telah membuka satu dimensi baru pada model ABC tersebut.

Ini juga saranan terkini beberapa author spt F, G dan H yang saya baca dalam journal high impact yg saya sebut tadi… utk menjadi satu novelty bagi kajian saya.

Instrumentpun dah ada tetapi saya perlu sesuaikan dan validate lagi serta dapatkan reliability… sebab itulah saya sedang cuba mencari bengkel utk memahami samada Rasch Model ataupun CFA utk validate kaji selidik saya…. spt yang banyak dikemukakan dalam artikel pembangunan instrumen kaji selidik.

Setakat ini saya telah mengumpul lebih 30 artikel CIJ (citation indexed journal, scopus dan ISI) ... dan bbrp thesis....yang saya dapat dari literature search Mendeley, data bases library, SCImago dan Academic Assessment Research Tool (ADAT) dan akan akan cari lagi secara snowballing.

Saya juga telah meminjam beberapa buku berkaitan model A dan sekarang sedang menunggu reply email dari beberapa rakan saya diobersi utk mendapatkan artikel terbaharu yang tidak di subcribe oleh library.

Dan dalam masa yang sama saya dah kenalpasti jurnal scopus Q4 iatu International Journal of A utk hantar satu concept paper semasa saya siapkan proposal.. bla bla bla....”

Tapi…. 
Kalau selepas 21 hari anda masih honeymoon lagi..... apatah selepas 21 minggu masih termangu.... atau xperasan dah semester 3 masih dok tang tu juga.. anda perlu masuk ICU... wa cakap lu...
OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...