.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Saturday, March 16, 2013

Bengkel ATLAS.TI @ UiTM dan UMS, KK

Sejak seminggu aku deman, sakit tekak dan mata.... kejap panas kejap sejuk..... oleh kerana dah ada commitment bengkel ATLAS.TI, aku gagahi juga mengisinya.

Entry ni aku tulis di 1Borneo, KK selepas bengkel di UMS. Tq kepada Nancy dan Franky serta Nizam dan isteri serta semua geng PhD / Master dari Maktab Kent dan Gaya serta UiTM KK yang hadir. Juga peserta yang datang ke bengkel di Shah Alam sehingga sejauh UMT.... saya hormati kegigihan anda mencari pengetahuan...


Sesapapun yang berada dalam dunia akademik patut mengetahui perisian analisis quantitative dan qualitative..... sediakan payung sebelum hujan....



Aku sebenarnya banyak belajar yang soalan2 yang dikemukakan dalam bengkel di UiTM dan UMS... otak pentium aku ni rupanya masih 'lestari' utk menjawab soalan2 yang dtg dari pelbagai andaian calon2 PhD.....bayangkan soalan2 dari pelbagai 'genre' pulak tu.... 


Syukur..... aku berupaya menjawab soalan2 tersebut.... dan sekaligus membuka mata aku sendiri yang sakit ni utk melihat kajian qualitative dari sudut yang lebih objective.


Inilah suasana bengkel ATLAS.TI di UiTM dan UMS.... juga kedengaran bekas peserta bengkel NVIVO mengakui ATLAS.TI lebih user friendly..... lalu cinta mereka terus beralih arah....mana tidaknya, dlm satu bengkel sahaja mereka dah boleh hasilkan pelbagai network utk dianalisis.



I - Bengkel UiTM

Sdr Keefli sampai bertabur samping pastikan semua berjalan lancar....


Tak cukup meja bukan satu masalah


Membina codes berdasarkan research questions


Ni baru guna lap top


Full house !


Yess.... network pertama terhasil.... thats my baby... !!


Apo nak dikato....

Tekun meneroka ATLAS.TI


PhD tak mengira usia


Hanya dgn beberapa klik maka 
terhasillah another network...... 
Sempoii.....


II - Bengkel di UMS, KK


Sebaik sahaja sampai di KK, aku dijemput oleh Franky. Kepala masih terasa pusing2.... sehingga sepanjang bengkel aku tak shot satu photopun wpun aku bawa camera.... kecuali photo beramai2.... Hanya niat utk berkongsi apa yang aku tahu menguatkan semangat. Ternyata tak sia2 kerana bengkeldi UMS paling banyak menghasilkan network... sybazzz....


Orang lain masih nyenyak tidur...aku dah menuju ke perut pesawat...

Ready for photo album...

Peserta UMS yang very sporting

Utk album Maktab Kent, KK
Bekas calon PhD yang menjadi peserta bengkel 2012
yang dikini telah bergelar Dr Nizam.... tahniah !!




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...