.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Wednesday, February 27, 2013

Tajuk 446: Caption - Numbering by Chapter

Sebelum aku tulis entry ni, aku nak share satu photo aku  bersama-sama geng aku sekitar tahun 1985, di kaki Gunung Kinabalu.... yang di post oleh kawan lama melalui fb....akulah yang pakai jacket merah tu...nampak ganaz bro... tapi jiwa baik oo...




Terlalu cepat masa berlalu.... masa tu jeans dan sneaker adalah pilihan aku masa santai.... sama macam anak remaja2 skang... dan masa tu aku ada ramai "secret admirer"... wo wo... 




Sehingga hari ini aku masih memakai jeans....dan sport shoes wpun ke pejabat atau bengkel.... dan tetap ada peminat wpun bukan lagi "secret admirer"....sebabnyer aku dah berpunyer...he he...tapi gaya tu macam lebih kurang samer...



OK.....back to our bisnez...

Aku terima banyak pertanyaan pasal insert caption based on Chapter spt Table 1.1, 3.2 dll. Aku nak tunjukkan lagi. Aku cuma tunjukkan secara ringkas sebab anda kena explore sendiri. 

Mula-mula klik Multilevel List #1 then klik #2.



Hasilnya Heading 1 anda menjadi Chapter . Jika anda klik Heading 1 ini, Chapter 1 akan keluar dan seterusnya Chapter 2,3.... Pastikan anda modify Heading Chapter ni.




Selepas itu barulah anda buat spt yang diajar dalam bengkel klik References - Insert Caption dll spt berikut. Pastikan anda untick "Exclude Label from caption" tetapi tick "Include chapter number".



Inilah hasilnya iaitu table dan figure anda akan mengikut chapter. 


Cubalah dulu.... 

OT

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...