.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Monday, November 28, 2011

Bengkel UTM-UKM-UPSI-USM-Uitm-UPM-Indonesia

Ini adalah bengkel penghujung 2011. Bengkel ini menemukan saya dengan bekas pelajar saya (25 tahun dulu) dan tak disangka turut dihadiri oleh 3 jejaka dari Indonesia dan gabungan peserta dari hampir semua IPTA....


Ingatan kepada semua:


"MENULIS TESIS BUKAN MUDAH....JGN PULA BUAT CARA YANG SUSAH"


Ringkasan komen peserta melalui email:




Komen 1:
"Saya sgt teruja mengikuti bengkel semalam kerana benar2 ingin tahu cara menulis LR yg berkesan. Sebelum ini saya sgt keliru mencari gap dan pengolahan ayat, tetapi setelah mengikuti bengkel, semuanya jelas...teknik 1file1thesis sgt mudah, cepat dan sistematik !"
(AA, 30.11.20110)



Komen2:
"Semua skill yg diajar dlm bengkel (semalam) fahamkan saya yang blur. . setelah gi bengkel barulah saya faham maksud komen SV....Panduan mencari gap dan mengolah ayat dari petikan jurnal sangat membantu, kalau tidak saya ikut sebijik2..."
(ML, Melaka, 30.11.2011)


Komen 3:
"First of all thank you for the sharing info...so benificial...kini, saya bersemangat hendak memulakan semula thesis yang agak lama saya tinggalkan...
(HA, 30.11.2011)




Komen 4: 
"... kalau saya ikut bengkel ini awal2 dahulu, saya yakin tesis saya lebih cepat siap...dahulu saya pernah belajar bagaimana menulis LR, tp bengkel semalam lebih berkesan….. saya juga memperoleh ilmu bagaimana mengajarkan doc map secara hands-on. 
(SR, 30.11.2011 - Peserta Indonesia)

Komen 5:
Doc Map bnyk membantu serta merupakan cara terbaik untuk mengorganize thesis dgn efektif dan selamat...amat berkesan bengkel ini...jika selama ini blurr dan pening kepala...InsyaALLAH after nie tidak lagi...Thanx




Pic bengkel bagi tatapan peserta........


Tugasan 1....bermula dengan serius....


Woo.... 10 minit kena buat outline LR.....


Emmm.... mana heading mana subheading ni?


Aku udah siap doc map...waduh... ganteng skali !


Menulis LR biarlah sistematik....dan comel
secomel penulisnya....


Intro dulu.... baru masuk point...bagi coherent...

Senyum.... makin petang.... zero draft ...makin jelas !!
Macam ni lah nak buat cross reference...
Peserta OTAI ...tip2 praktikal utk mereka yang "sibuk"
Pic kenangan diakhir bengkel bersama calon PhD UTM skudai 
Ceria dan tak sabar utk memulakan penulisan 
Bersama 3 peserta bengkel dari Indonesia....









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...