.

"ANTARA BLOG TERBAIK DI NATIONAL EDUCATIONAL BLOGGING SUMMIT 2011"


MORE THAN 3 MILLION HITS !

Statistik

SPSS - STATISTIK PENYELIDIKAN SECARA SANTAI

Pertanyaan: zahinothman@gmail.com



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sila joint dan sign-in. Anda FOLLOWER kehormat drotspss...

Saya klik Follow dan BANGGA menjadi follower drotspss...

Saturday, May 14, 2011

Sembang Santai 1 : SECUBIT PENGALAMAN

SUKA PENYELIDIKAN DAN SUKA STATISTIK, SPSS  adalah blog serius tapi santai. Saya belajar dan mengajar….. sehingga tiada yang mustahil untk berkongsi pemahaman statistic… wpun dalam blog…

Malam tadi saya ke BAZAAR MALAM The Mines….. melihat gelagat orang ramai yang terlalu santai…. sampai 1, 2 pagi…..Saya terfikir juga mengapa tidak berkongsi pengalaman hidup saya….. khususnya dalam alam rumah tangga.. supaya pengalaman tidak hilang dimakan zaman….


Ini bukan di bazaar malam (down town ler)......
Saya ingin menulis satu selingan dalam blog ini, saya namakan SEMBANG SANTAI …. He he… untuk dibaca oleh yang berumur 18 tahun ke atas jer.   

Sebelum saya mula menulis,  saya nak tanya soalan mudah dan sila angkat tangan (angkat dalam hatipun ok gak):

1. Anda dah kawin ?
OO… ramainya yang angkat tangan!
Apa.. belum kahwin? Tak per jangan malu2 cari pasangan. Dalam kelas, dalam blog, dalam FB, Cuba2lah berkenalan…tapi jgn buat blind date… kena kenal betul2 dulu takut tipah tertipu…sementara tu boleh timba pengalaman akak2 dan abang2 yang dah kawin tu…

2. Sapa yang TAK pernah gaduh2 / masam2 muka dengan pasangan masing2?
Emmmmm….. 2 orang jer angkat tangan….yang lain kenapa tak angkat?
Yalah…. Mana ada rumahtangga taka da masam muka, gaduh2 sikitkan…

3. Yang angkat tangan tu bila anda kawin? 
OO…. baru 6 bulan…. patutlah….

4. Sekali lagi semua…. anda sayang pasangan anda?
Wahhh… semua angkat tangan… baguzzz….eik.. apasal angkat macam tak semangat jer….yang 2 orang tadi cukuplah angkat satu tangan tak yahlah dua2 sekali nak angkat….. sayang sangat pada pasangan anda yer… ok

OT: Mencari ruang untuk merenung diri sendiri….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...